torsdag 25. september 2008

Douglas Adams


Douglas Adams
Douglas Adams ble født den 11. mars 1952 og døde 11. mai 2001. Han var en engelsk forfatter som skrev science fiction bøker. Han er mest kjent for Doctor Who og bøkene om Haikerens guide til galaksen. Haikerens guide til galaksen er også blitt en TV-serie, og i nyere tid har den også blitt en spillefilm.
Jeg liker Douglas Adams fordi han har en spennende måte å fortelle på. Bøkene om Haikerens guide til galaksen har et litt alvorlig preg, men samtidig så kommer det en humoristisk side ved selv de farligste situasjoner. En av grunnene til at jeg liker Douglas Adams, er fordi jeg leste boka i en periode hvor jeg synes alle bøker var kjedelig. Men den første boken i Haikerens guide til galaksen var noe helt nytt for meg, og det er første gang jeg har følt meg fengslet av en bok.

Ingen kommentarer: